Τρίτη 13 Οκτωβρίου 2009

WEB TV: ΤΟ ΚΥΡΙΑΡΧΟ ΜΕΣΟ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ...


Η διαδικτυακή τηλεόραση (webTV) αποτελεί αναμφισβήτητα το μέσο του μέλλοντος και περιλαμβάνει τα πάντα.

Από ενημερωτικές εκπομπές, ειδήσεις, σειρές, σόου και οτιδήποτε άλλο έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε από το τηλεοπτικό μας μέσο και όχι από την οθόνη του υπολογιστή μας.

Η εμφάνισή της, συμπίπτει με την εμφάνιση των διαδικτυακών σειρών (web series) και πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1995 στις ΗΠΑ, όταν ο δαιμόνιος Σκοτ Ζάκαριν διευθυντής μιας διαφημιστικής εταιρείας έπεισε τους υπαλλήλους του να δημιουργήσουν μια δραματική σειρά την οποία θα μετέδιδαν μέσω διαδικτύου. Το εγχείρημα πέτυχε και σταδιακά, μαζί με τη ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας, η διαδικτυακή τηλεόραση άρχισε να κερδίζει σημαντικό έδαφος έναντι του τηλεοπτικού μέσου όπως το ξέραμε μέχρι τότε..

Στον τομέα της web TV έχουν γίνει και στη χώρα μας αξιόλογα βήματα, τα οποία προμηνύουν μία εξίσου καλή εξέλιξή της με την αντίστοιχη των χωρών του εξωτερικού και ήδη κάμποσα διαδικτυακά κανάλια, προσφέρουν στο κοινό μία ευρεία γκάμα επιλογών...

Web TV βέβαια δεν σημαίνει μεταφορά κι επανάληψη στο διαδίκτυο εκπομπών που έχουν ήδη προβληθεί από την τηλεόραση, αλλά δημιουργία περιεχομένου αποκλειστικά και μόνο για προβολή μέσω του internet, ώστε να παρακολουθεί ο τηλεθεατής - χρήστης τα αγαπημένα του προγράμματα ό,τι ώρα θέλει μέσα από την οθόνη του υπολογιστή του.

Το διαδίκτυο τείνει μελλοντικά να αντικαταστήσει την τηλεόραση, ακόμη και στο κομμάτι της ψυχαγωγίας, στο οποίο κατά κανόνα η τελευταία ήταν κυρίαρχη μέχρι τώρα...

Σε κάθε περίοδο κρίσης συνήθως βγαίνει κάτι καινούργιο για να δώσει την αίσθηση ότι μπορούμε να περάσουμε σε μια νέα εποχή. Το πάντρεμα της τηλεόρασης με το διαδίκτυο είναι μια πρόκληση - απάντηση στην οικονομική κρίση των media.

Η ελευθερία δημιουργίας που προσφέρει το διαδίκτυο είναι σαφώς μεγαλύτερη από αυτή που προσφέρει η τηλεόραση, ενώ το γεγονός ότι μέσω internet μειώνεται και το κόστος παραγωγής είναι θελκτικό για τους δημιουργούς, ιδίως σε περίοδο οικονομικής κρίσης.


Ελευθερία έκφρασης αντίστοιχη με του κινηματογράφου, περισσότερες ευκαιρίες για πειραματισμό για τους ανήσυχους δημιουργούς, πρόσβαση στο κοινό με εύκολο και πιο οικονομικό τρόπο, ανεξαρτησία στη διανομή και την δυνατότητα να μπορεί να παρουσιαστεί η δουλειά τους κι εκτός Ελλάδας αμέσως και απλά.

Καλλιτεχνική ελευθερία, μειωμένο κόστος, μικρά και εύχρηστα βίντεο, που είναι διαθέσιμα οποιαδήποτε στιγμή επιθυμούμε στην οθόνη μας, δυνατότητα σχολιασμού αυτού που παρακολουθούμε, είναι μερικές μόνο από τις πολλές δυνατότητες που προσφέρει το διαδίκτυο σε δημιουργούς και χρήστες, εν αντιθέσει με την τηλεόραση, που αποκλείει τη δυνατότητα διαδραστικότητας...

Με τις σημερινές τεχνολογικές δυνατότητες εύκολα όμως μπορεί να μετρηθεί η τηλεθέαση μέσω διαδικτύου, πιο αξιόπιστα από αυτήν της τηλεόρασης. Μπορούμε με διάφορους τρόπους να δούμε πώς λειτουργεί κάποιος χρήστης στο διαδίκτυο, αλλά υπάρχουν πολλοί παράγοντες μέτρησης.

Σημαντικό είναι να βλέπουμε πόσο παραμένει κάποιος μέσα σε ένα site. Αν λ.χ. κάποιος έμεινε 1 λεπτό, αλλά τα βίντεο που έχει η συγκεκριμένη ιστοσελίδα είναι από 5 λεπτά και πάνω σημαίνει ότι ο εν λόγω χρήστης απλώς μπήκε και βγήκε χωρίς να παρακολουθήσει μέχρι το τέλος κάποιο. Η μέτρηση τηλεθέασης στο διαδίκτυο είναι πιο αντιπροσωπευτική, ενώ ταυτόχρονα σκιαγραφεί και τις προτιμήσεις του εκάστοτε χρήστη, αφού φαίνεται σε ποια links, θέματα και βίντεο κάνει "κλικ" με το ποντίκι του.

Με αυτά το διαδίκτυο πληροί όλες τις προϋποθέσεις ώστε να καταστεί το κυρίαρχο μέσο της εποχής μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: