Πέμπτη 22 Ιανουαρίου 2009

ΓΙΑ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ...


Διάλογος πάλι αύριο στην Βουλή, για αλλαγές στην Παιδεία. Που ότι μεγαλόστομες μπούρδες ακουστούν εκατέρωθεν, πρέπει να ξεκινήσουν μ' ένα ξεκαθάρισμα δασκάλων και μαθητών πρώτα απ' όλα.

Δεν κάνουν όλοι για όλα και δεν υπάρχει κανένας λόγος να συνεχίζουν να υπάρχουν στην εκπαίδεση άτομα που δε νοιάζονται ούτε να προσφέρουν ούτε να μάθουν τίποτα. Δικό τους πρόβλημα τι θ' απογίνουν, του καθενούς ξεχωριστά κι όχι της κοινωνίας συλλογικά, η παρασιτική επιβίωση τους.

Ας μην εμποδίζουν τους υπόλοιπους να διδάξουν και να μάθουν, για αυτούς φτιάχτηκαν τα σχολεία όλων των βαθμίδων...

Αυτοί δε που έχουν έτοιμο διορισμό, δεν χρειάζονται χαρτιά και γνώσεις για να τρυπώσουν λάθρα κάπου, τους βολεύουν σωρηδόν χρόνια τώρα χωρίς προσόντα...

Έτσι θα βρεθούνε και χώροι και πόροι για τους υπόλοιπους, θα πιάσουν τόπο και θα φέρουν αποτελέσματα χωρίς να χαραμιστούνε άσκοπα κι άδικα σε πειραματισμούς...

Κι αμέσως επόμενη αλλαγή να τακτοποιηθεί το χάος της παραπαιδείας.

Φροντιστήρια πάντοτε υπήρχαν, όχι όμως σαν σήμερα που αντικαθιστούν τα λύκεια. Και δεν πηγαίνανε όλα τα παιδιά σε φροντιστήρια τότε, αλλά τα κατεφέρνανε μια χαρά.

Όχι όλα όμως, αυτά μόνο που μπορούσαν κι ανταποκρίνονταν στις απαιτήσεις των σχολών, ενώ σήμερα απαιτούν όλα να μπούνε μέσα σαν σε σούπερ μάρκετ, δημοκρατικώ δικαιωμάτι τάχατες.

Και εν πολλοίς τα καταφέρνουν. Και ρίχνουν το επίπεδο όλων των σχολών...
Εξ ου και τα αποτελέσματα, που αντανακλούν σε ολόκληρη τη κοινωνία και την οικονομία...
Αυτό θέλουμε;


Πριν από λίγες μέρες, ολοκληρώνοντας την ομιλία του (13-1-09), ο νέος πρόεδρος της Ακαδημίας Αθηνών κ. Πάνος Α. Λιγομενίδης (Ομότιμος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Maryland των ΗΠΑ) έθεσε το θέμα της σύγχρονης παιδείας επισημαίνοντας χαρακτηριστικά:

- Θέλω να τονίσω τον υπεύθυνο μορφοποιό ρόλο της "Δυνητικής Παιδείας του Γίγνεσθαι" στην ελαχιστοποίηση των προβλημάτων και στην εποικοδομητική χρησιμοποίηση της Τεχνολογίας της Πληροφορικής. Κυρίως λόγω της μη-προσαρμογής της Παιδείας μας στις απαιτήσεις της σύγχρονης ανοιχτής κοινωνίας με την εκρηκτική πληροφόρηση, δεν γίνεται σωστή εφαρμογή της ταχέως αναπτυσσόμενης Τεχνολογίας της Πληροφορικής για την αποτελεσματική εκπαίδευση ατόμων που να είναι ικανά να μετουσιώνουν την πληροφορία σε δυνητική Γνώση. Όμως κάτι τέτοιο είναι εφικτό. Εξαρτάται από εμάς. Είναι ευθύνη όλων μας...

ΜΑΚΑΡΙ κάποτε η Παιδεία μας να ξεφύγει από τα στενά όρια της απλής απομνημονευτικής πληροφόρησης και να μπει στο στάδιο της ουσιαστικής Γνώσης.

Εδώ είναι που χρειάζονται οι σοφές κεφαλές όλων των κομμάτων, ώστε η "νέα Παιδεία" που ευαγγελιζόμαστε (και θα μας προκύψει) να είναι και νέα και σωστή Παιδεία.

Δεν υπάρχουν σχόλια: