Στην κόντρα κυβέρνησης και ιδιοκτητών φορτηγών μπορούν να ειπωθούν πολλά για το ποιος έχει δίκιο, τι σημαίνει άνοιγμα του επαγγέλματος, αν αυτοί που αντιδρούν περισσότερο είναι λαμόγια με εκατομμύρια στους λογαριασμούς τους. Μπορεί κανείς να πει ότι πρόκειται για μια συντεχνία που έχει αποθρασυνθεί με την αποκλειστικότητα που κατέχει...
Από την άλλη, πολλά μπορούν να ειπωθούν για τα λάθη, τα πισωγυρίσματα και τις αστοχίες της κυβέρνησης στην υπόθεση αυτή. Το σοβαρότερο θέμα είναι η ατολμία της κυβέρνησης η οποία αφήνει να σέρνεται μια υπόθεση τόσους μήνες και ειδικά τις τελευταίες ημέρες μοιάζει ανίκανη ακόμη και το νόμο να επιβάλει...
Πιστεύει ότι κάνει το σωστό; τότε επέβαλε το νόμο. Εσύ τους έχεις επιτάξει, πάρε τους τις άδειες και δώστες αλλού να δουλέψουν άλλοι. Δε μπορεί να αφήνεις μερικές εκατοντάδες να κάνουν άνω - κάτω την κοινωνία.
Όμως όπως φαίνεται η κυβέρνηση καταλαβαίνει ότι έχει κάνει λάθη και δυσκολεύεται να βρει λύση στο αδιέξοδο. Οπότε τι κάνει: Τη γνωστή θεωρία του κοινωνικού αυτοματισμού. Που θα πάει, θα αντιδράσει ο υπόλοιπος κόσμος που θίγεται και θα απαξιωθούν οι κινητοποιήσεις των φορτηγατζήδων...
Όμως δεδομένη είναι και η ομηρία της χώρας για μια ακόμη φορά από ομάδες βολεμένες (κι ανεξήγητα, τι ωφελεί να υπάρχουν ορισμένες μόνο άδειες μεταφορών σε κάθε περιφέρεια, γιατί δεν γίνεται το ίδιο με τα εστιατόρια και καφενεία πχ), που αρνούνται να αποδεχτούν κάποια μείωση των συμφερόντων τους.
Δεν είναι οι μόνοι ασφαλώς που αντιδρούν έτσι ή που θα αντιδράσουν. Το ζήτημα είναι πως η κάθε ομάδα ζητά να μη χάσει τα δικά της πολλά προνόμια και στο τέλος και θα τα χάσει κι όφελος για κανένα δεν θα υπάρξει.
Μην περιμένετε να υποχωρήσει αυτή η κυβέρνηση, δεν έχει τέτοιο περιθώριο, ευτυχώς ή δυστυχώς άλλο θέμα. Ασφαλώς και η απελευθέρωση θα οδηγήσει σε συντεχνίες πιο κλειστές και λιγότερο συμφέρουσες, όπως έγινε σε τόσα άλλα θέματα...
Εγώ που δεν έχω σχέση με τα μεταφορικά συμφέροντα, έχω ωστόσο μία απορία:
Η απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων που ξεκινάει τυχαία(;) απο τους φορτηγατζήδες ποιούς θα ωφελήσει;
Θα γίνει η μεταφορά των καυσίμων πχ φθηνότερη και θα δούμε την τιμή να κατεβαίνει;
Θα γίνουν τα τρόφιμα στα μπακάλικα φθηνότερα λόγω του ανταγωνιστικού κόστους μεταφοράς;
Θα πέσουν οι τιμές προσωρινά για μερικούς μηνες αντε ενα χρόνο και μετά τα νέα καρτέλ που θα δημιουργηθούν θα εκτινάξουν τις τιμές που πάλι προνομιακά θα ελέγχουν;
Αν κάπου μειωθούν οι τιμές των προϊόντων και υπηρεσιών το κατανοώ το νταλαβέρι των ημερών...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου