Δευτέρα 19 Απριλίου 2010

ΤΟ 10ΡΙ ΚΑΙ Η ΠΑΙΔΕΙΑ...


Από φέτος καταργείται η βάση του 10 για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η σχετική ρύθμιση μεταξύ άλλων σημαντικότερων, περιλαμβάνεται στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, το οποίο παρουσίασε σήμερα στο Υπουργικό Συμβούλιο η υπουργός Παιδείας...

Αυτή όμως τραβά τις εντυπώσεις κι επισκιάζει τις υπόλοιπες διατάξεις...

Γιατί γεμίσαμε τη χώρα με τμήματα και ιδρύματα τα οποία κανένας φοιτητής δεν ενδιαφέρεται να παρακολουθήσει.

Διορίσαμε και πλήθος καθηγητές, που φοβούνται και αρνούνται την κάθε τους αξιολόγηση.

Ε, πρέπει να βρούμε και τους φοιτητές (τους)...Και πώς το κάνουμε αυτό;
Χαμηλώνουμε τα κριτήρια εισόδου!

Όταν κάθε υπουργός παιδείας που αναλαμβάνει κάνει εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις στο πόδι προκειμένου να δείξει ότι παράγει έργο, τα αποτελέσματα είναι αυτά που βλέπουμε και που ζούμε.

Στο στόχαστρο μπαίνει συνήθως η εισαγωγή στην τριτοβάθμια παιδεία με τις εισαγωγικές εξετάσεις, έναν άχρηστο και ξεπερασμένο θεσμό, που τον διατηρούμε μόνο και μόνον για να συντηρούμε, μέσω των φροντιστηρίων και των ιδιαιτέρων μαθημάτων, την πληθώρα εκπαιδευτικών, που το σύστημά μας δεν μπορεί να απορροφήσει.

Και τώρα μια ρύθμιση που αποθεώνει την ήσσονα προσπάθεια, κατοχυρώνει την ισότητα προς τα κάτω και θωπεύει αυτιά...

Δεν διατηρεί τη βάση του 10 έτσι ώστε να επαναλειτουργήσουν όλες οι σκόρπιες σχολές που ξεφύτρωσαν απρογραμμάτιστα σε κάθε περιοχή με γερό ρουσφέτι, για να πάει στα ύψη το ενοίκιο στις τοπικές φοιτητικές γκαρσονιέρες, ο καφές 5 ευρώ στις καφετέριες, και να καμαρώνει ο δήμαρχος για την τριτοβάθμια εκπαίδευση στη πόλη του...

Όποιες φιλοδοξίες και να έχεις για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, όταν χαμηλώνεις τόσο πολύ τις απαιτήσεις, δε θα αποκτήσεις ποτέ παιδεία υψηλού επιπέδου! Παραπάει το πράμα πλέον στην Ελλάδα. Οι νέοι μας βγαίνουν απαίδευτοι επειδή η εκπαίδευση τους στερεί την γενική μόρφωση και τους ωθεί στην Παραπαιδεία. Το αποτέλεσμα το βλέπει κανείς καθημερινά και παντού.

Τα πανεπιστημιακά φροντιστήρια πρέπει να δουλεύουν . Έχει αναρωτηθεί η υπουργός πως είναι αδύνατον για πολλούς φοιτητές να παρακολουθήσουν τα μαθήματα της σχολής τους αφού δεν έχουν τις βασικές γνώσεις που προαπαιτούνται από το λύκειο;

Και όχι μόνο τα πανεπιστημιακά. Έχει γεμίσει ο τόπος από φροντιστήρια για κάθε λογής εξετάσεις του ΑΣΕΠ, των Τραπεζών, της Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και πάει λέγοντας.

Ο 18άρης νεοέλληνας δεν ξέρει πια καλά - καλά ούτε να διαβάζει και περιμένει να πάει σε ένα φροντιστήριο να του ανοίξει το κεφάλι και να μάθει τα πέντε - δέκα θέματα που μπορεί να πέσουν. Στα πανεπιστήμια που οι δάσκαλοι λένε πια ότι χειροτερο επίπεδο φοιτητών δεν έχουν ξαναδει.

Το πρόβλημα στην ελληνική εκπαίδευση δεν είναι ο τρόπος ή οι κλίμακες βαθμολόγησης αλλά το επίπεδο της παρεχόμενης παιδείας και γνώσης και η οργάνωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Η Παιδεία οργανώνεται από πάνω προς τα κάτω. Πρώτα φτιάχνεις καλά πανεπιστήμια και μετά βγάζεις καλούς νηπιαγωγούς, δασκάλους και καθηγητές.
Στη συνέχεια οι καλοί διδάσκοντες διορθώνουν τα κακώς κείμενα στην προσχολική, στην πρωτοβάθμια και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ακόμα και η δια βίου μάθηση προϋποθέτει καλά πανεπιστήμια για να επανεκπαιδευτούν όσοι χρειάζονται επανεκπαίδευση...

Η συστηματική αποδόμηση του εκπαιδευτικού μας συστήματος εκτός απο την ανικανότητα και ανεπάρκεια των διαδοχικών υπουργών παιδείας μπορεί να έχει και την αιτία του σε μια συνειδητή προσπάθεια απαξίωσης και υποβάθμισης του προκειμένου ίσως να ανοίξει ο δρόμος στην βιομηχανία των ιδιωτικών πανεπιστημίων...

Το λυκειο εχει καταντησει τόπος συνάντησης και πλάκας των μαθητών αφου το απόγευμα εχουν το φροντηστηριο. Βολεμένοι και οι καθηγητές απο το μπάχαλο σου λένε εγω θα βγάλω το φιδι απο την τρύπα;

Με απλά λόγια αποθέωση της ήσσονος προσπάθειας και του ωχαδερφισμού, σε όλες της βαθμίδες.

Στην παιδεία, όπως και στην οικονομία και στα εθνικά θέματα θα έπρεπε να υπάρχουν υπερκομματικές επιτροπές και ενιαία χάραξη στρατηγικής σε βάθος χρόνου από άτομα που κατέχουν άριστα τα αντίστοιχα αντικείμενα και όχι να κάνει ότι του κατέβει ο κάθε μαθητευόμενος υπουργός στο αντίστοιχο υπουργείο του.

Δεν υπάρχουν σχόλια: