Η κυβέρνηση ώς το Πάσχα αναμένετε να έχει δώσει στη δημοσιότητα το νέο χωροταξικό των δήμων του σχεδίου "Καλλικράτης", ενώ όπως διαρρέεται έχει σχεδόν ολοκληρωθεί η επεξεργασία του νομοσχεδίου που αφορά τη μεταφορά των αρμοδιοτήτων και τα οικονομικά.
Με βάση τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου όλες οι αρμοδιότητες των σημερινών περιφερειών και κυρίως ο αναπτυξιακός σχεδιασμός, η διαχείριση του ΕΣΠΑ, τα δημόσια έργα, οι συγκοινωνίες και το οδικό δίκτυο θα μεταφερθούν στις αιρετές περιφέρειες, στις οποίες θα μεταφερθούν και οι αρμοδιότητες των υφισταμένων νομαρχιών, με εξαίρεση ορισμένες αρμοδιότητες όπως ο ΟΣΚ, οι άδειες των μικρών επιχειρήσεων κ.α. τις οποίες θα αναλάβουν οι δήμοι.
Βέβαια η μεγάλη ένσταση όσων βρίσκουν δυσκολίες εφαρμογής της μεταρρύθμισης του "Καλλικράτη" είναι το οικονομικό στην δύσκολη συγκυρία που περνά η χώρα. Όμως όπως απαντούν από το Υπουργείο Εσωτερικών, σύμφωνα με σχετική μελέτη υπάρχουν 1.800 δημοτικές επιχειρήσεις με ετήσιο τζίρο 500 εκατ. ευρώ στις οποίες εργάζονται περίπου 35.000 άτομα, στα οποία θα πρέπει να προστεθούν και περισσότερα από 10.000 άτομα αιρετά ή μη, που συμμετέχουν στα διοικητικά τους συμβούλια.
Την τελευταία τριετία οι ζημιές των δημοτικών επιχειρήσεων που επιχορηγούνται κατά κύριο λόγο από το κράτος, αυξήθηκαν κατά 65%. Δηλαδή στην πλειονότητά τους οι δημοτικές επιχειρήσεις που ιδρύθηκαν με εκρηκτικό ρυθμό τα προηγούμενα χρόνια και σήμερα δεν είναι ανενεργές, είναι ζημιογόνες για τον δήμο τους και το Ελληνικό κράτος.
Παράλληλα πολλές τέτοιες συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον των ελεγκτικών μηχανισμών και της δικαιοσύνης, σ΄ αυτές όπου καταγράφονται τα περισσότερα κρούσματα διαφθοράς, κακοδιοίκησης και ρουσφετολογικών προσλήψεων κυρίως συμβασιούχων φίλων - ψηφοφόρων των δημάρχων, με την παράκαμψη του ΑΣΕΠ.
Οι δαπάνες που θα εξοικονομηθούν από το κλείσιμο των δημοτικών επιχειρήσεων και των περίπου 2.500 Νομικών Προσώπων που υπάρχουν στον χώρο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, θα διατεθούν για την οικονομική στήριξη της διοικητικής μεταρρύθμισης.
Εκτός των άλλων λοιπόν, το σχέδιο "Καλικράτης" μπορεί να αποδειχτεί ως μεταρρύθμιση ριζικής εξυγίανσης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Ποιοι θα το εφαρμόσουν όμως το σχέδιο όταν περάσει στη πράξη;
Δεν είναι δυστυχώς τυχαίο ότι οι πάντες ασχολούνται με την γεωγραφική προσέγγιση του ζητήματος κι αφήνουν το παραπάνω.
Ο νέος δήμαρχος πρέπει να έχει ένα ελάχιστο προσοντολόγιο.
Δεν θα είναι δήμαρχος των ασφαλτοστρώσεων και των στραλικιών θα είναι δήμαρχος συλλογής πόρων για τον δήμο του.
Δεν θα είναι δήμαρχος καφενείου ή φίλων κολλητών, αλλά θα προΐσταται υπηρεσιών σχεδιασμού και μελετών υπό σαφείς οδηγίες.
Δεν θα είναι δήμαρχος αφισοκολλητής αλλά δήμαρχος που θα συνδιαλέγεται με επιχειρηματίες, προφανώς πάνω από το τραπέζι.
Θα είναι δήμαρχος αυτόβουλος και όχι των συμβουλών των συμβούλων του.
Ο νέος περιφερειάρχης πρέπει να είναι αναγνωρίσιμος, όχι από τις ψήφους που καταφέρνει δημαγωγώντας να αθροίζει, αλλά από τα διεθνή βήματα στα οποία και θα πρέπει να σταθεί.
Δεν θα είναι ο τότε περιφερειάρχης ένας υπερνομάρχης που θα μοιράζει πιστώσεις για πανηγύρια ή επιχορηγήσεις κολλητών, αλλά ένας πολιτικός διαχειριστής διεθνών επενδυτών και συνομιλητής σε αλλεπάλληλες Interegion πολιτικές...
Πόσοι είναι τέτοιοι ικανοί πολιτικοί στον τόπο μας; Είναι όσοι μπορούν να αντικρύσουν στον καθρέπτη τον εαυτό τους και όχι το είδωλο που τους ετοιμάζουν οι άνθρωποί τους.
Και μπαίνει πράγματι ψηλά ο πήχης, διότι όπως διαπιστώνουμε μέχρι τώρα "υπηρέτες" της αυτοδιοίκησης με τις απαραίτητες εξαιρέσεις ήταν μάγοι στα της κατασπατάλησης πόρων και κυρίως χρόνου...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου