Δευτέρα 27 Ιουλίου 2009

ΡΟΔΕΣ ΚΑΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ ΦΟΡΟΙ...


Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ανέφερε πριν λίγες μέρες ότι θα επιβληθούν περιβαλλοντικά τέλη για τα αυτοκίνητα, τέλη τα οποία θα καθορίζονται ανάλογα με την περιβαλλοντική επιβάρυνση του κινητήρα. Τα καθαρά ΙΧ θα έχουν μείωση τελών, ενώ τα πιο ρυπογόνα θα αυξηθούν από 50 - 150 ευρώ.

Ο υπουργός ανακοίνωσε ότι τα νέα μέτρα θα χρηματοδοτηθούν με την αύξηση των τελών κυκλοφορίας για τους κατόχους παλαιοτέρων (όχι κατ' ανάγκη περισσότερο ρυπογόνων) αυτοκινήτων, με την οποία θα επιδοτηθούν οι επίδοξοι αγοραστές καινούργιων, δηλαδή όσοι έχουν χρήματα ή όσοι είναι καλοί πελάτες των τραπεζών.

Ανεξάντλητη η κυβερνητική εφευρετικότητα σε τρόπους ενίσχυσης των φορολογικών εσόδων και του εισοδήματος ολίγων με αφαίρεση εισοδήματος από τους πολλούς.

Το 2010 θα ισχύσουν τα νέα τέλη και αυτό σημαίνει ότι οι πολίτες θα τα πληρώσουν το Νοέμβριο και το Δεκέμβριο...

Για δεύτερη απανωτή φορά μέσα σε λίγους μήνες, η κυβέρνηση λαμβάνει μέτρα για να ενισχύσει τα ταμεία των ξένων αυτοκινητοβιομηχανιών και των αντιπροσώπων τους στην Ελλάδα και το πράγμα αρχίζει να γίνεται προκλητικό και να γεννά δικαιολογημένα κακές σκέψεις για τις προθέσεις.

Την ώρα που χρειαζόμαστε στην χώρα μας κεφάλαια για παραγωγικές επενδύσεις, στέλνουμε ό,τι έχουμε στο εξωτερικό για να εισάγουμε στην χώρας μας νέα ρυπογόνα αντιπαραγωγικά τετράτροχα σίδερα και πλαστικά, που καταναλώνουν οξυγόνο και εισαγόμενα καύσιμα.

Το έκανε απλά για να απαλλαγούν από τα απούλητα τους οι εισαγωγείς αυτοκινήτων και να ενισχυθούν με αθρόα εξαγωγή συναλλάγματος από την Ελλάδα οι αυτοκινητοβιομηχανίες του εξωτερικού, συμβάλλοντας στη λύση του προβλήματος ανεργίας στις χώρες που κατασκευάζουν αυτοκίνητα και θα φορτώσουν τους σημερινούς Έλληνες και τους απογόνους τους με νέα δάνεια για να εξασφαλίσουνμε τις παραγγελίες τους δουλειά στους εργάτες των Γαλλικών, Ιταλικών, Γερμανικών, Σκανδιναβικών κλπ. αυτοκινητοβιομηχανιών..

Οι οποίες στον καλύτερο πελάτη τον πιο κορόϊδο λαό φρόντισαν να μην παραχωρήσουν ποτέ ούτε μία μονάδα έστω κατασκευής ανταλλακτικών, όπως έχουν πάει παντού, Πολωνία, Ουγγαρία, Κίνα, Βραζιλία, Μεξικό, Πορτογαλία, Κορέα, Ινδονησία, Τσεχία, Αμερική, εδώ ποτέ δεν παράγεται ούτε υαλοκαθαριστήρας. Μόνο συνεχής επιδότηση των εισαγωγών και εξάρτηση στο διηνεκές.

Μετά από λίγους μήνες η κυβέρνηση θυμήθηκε το περιβάλλον, την καθαρή ατμόσφαιρα και ταάδεια ταμεία του κράτους. Με μια προεκλογικού χαρακτήρα εξαγγελία του ΥΠΕΧΩΔΕ παραχωρούνται κίνητρα αντικατάστασης των ΙΧ αυτοκινήτων και ευκαιρίας δοθείσης επιβάλλονται και αυξημένα τέλη κυκλοφορίας ως (τάχα μου) πράσινος φόρος...

Η βαθύτερη κοινωνική πρόκληση των μέτρων είναι ότι εξαναγκάζει στην αγορά νέων Ι.Χ. με την αύξηση των τελών κυκλοφορίας.
Στο πλαίσιο της κοινωνικής συμπεριφοράς ενισχύει τον καταναλωτισμό σε σημείο που να αναρωτιόμαστε: κάθε καινούργιο μοντέλο που θα βγάζουν οι ξένες εταιρείες, θα είμαστε υποχρεωμένοι να το αγοράζουμε;

Αντί να αποθαρρυνθεί η χρήση του ιδιωτικού αυτοκινήτου ιδιαίτερα στις μεγάλες πόλεις, αδειάζει την χώρα από συνάλλαγμα για την αγορά καινούριων αυτοκινήτων και ενδεχομένως δεύτερου και τρίτου ανά οικογένεια (για να έχει να φορολογεί αργότερα) και επιβάλλει σε εκατομμύρια πολίτες που δεν μπορούν ειδικά αυτό τον καιρό, να αλλάξουν το σαραβαλάκι τους ένα νέο φόρο ο οποίος δεν συνδυάζεται με κανένα μέτρο βελτίωσης των κυκλοφοριακών συνθηκών, των δρόμων, των μαζικών μέσων μεταφοράς, του πρασίνου κλπ.

Αν δεν παρθούν μέτρα για καλύτερη οικολογική δημόσια συγκοινωνία και αντικίνητρα για να χρησιμοποιείται το Ι.Χ μέσα στις πόλεις , για το περιβάλλον δεν πρόκειται να γίνει τίποτε. Αν δεν μειωθούν τα Ι.Χ. και αντιθέτως αυξηθούν, πάλι τα ίδια θα έχουμε από ρύπους συν περισσότερα μποτιλιαρίσματα.

Πράσινοι φόροι κατ' όνομα και "πράσινα άλογα" για το περιβάλλον!

Δεν υπάρχουν σχόλια: