Παρασκευή 16 Ιανουαρίου 2009

ΝΕΩΝ ΑΠΟΓΝΩΣΗ...


Μια κοινωνία που δεν έχει θέση για όλα τα μέλη της, καταλήγει σε κοινωνία μίσους και οργής που διαιωνίζεται από γενιά σε γενιά και τομίσος και η οργή τελικά δεν αφήνουν θέση και χώρο για απλή και ξεκάθαρη σκέψη και συναισθήματα.

Δεν θα έπρεπε να είναι έτσι τα πράγματα, μεσολάβησαν γεγονότα που έδωσαν τις ευκαιρίες σε αυτήν την κοινωνία να ξεπεράσει τον άσχημο εαυτό της και να προχωρήσει μπροστά, αλλά δυστυχώς αυτά δεν της επέτρεψαν να αδράξει τις ευκαιρίες αυτές.

Με τον "ωχαδελφισμό" τους οι μεγαλύτεροι επί δεκαετίες απομύζησαν τους πόρους για τους νεώτερους, δημιούργησαν αδιέξοδες καταστάσεις και πετύχανε να φέρουν τους νέους σε απόγνωση...

Για την απόγνωση και τα αδιέξοδα φταίνε οι ίδιοι πάντα, οι δημαγωγοί - ρουσφετολόγοι και καιροσκόποι πολιτικοί που διαχειριστήκανε εν λευκώ τα του τόπου.

Μια πηγή απόγνωσης που δημιουργήσανε είναι και το συνολικό εκπαιδευτικό σύστημα όπως λειτουργεί σήμερα.

Παλαιότερα μόλις ένα παιδί τέλειωνε το δημοτικό σχολείο, πήγαινε ο πατέρας του, ρωτούσε τον δάσκαλο κι εκεινος του ελεγε:
- Το παιδί σου τα παίρνει τα γράμματα...Να το στείλεις στο γυμνασιο να προχωρήσει....

Και ο πατέρας διαλεγε ενα γυμνάσιο από αυτά που υπήρχαν και το έστελνε. Ή σε μια τεχνική σχολή αν πιάνανε τα χέρια του σε πρακτικά πράματα και δεν ήθελε σώνει και καλά να το καμαρώσει γιατρό - δικηγόρο.

Τα άλλα παιδιά, που δεν μπορούσαν εκ των πραγμάτων να είναι στα σχολεία, εκείνα πήγαιναν στα χωράφια, στα συνεργεία κατευθείαν ή σε καμμιά στρατιωτική σχολή να ξετελέψουνε καραβανάδες ή άλλα μπάτσοι και παπάδες...Μα όλα είχανε στο τέλος δουλειά...

Σήμερα με την πίεση κάποιων οι πολιτικοί, διευκόλυναν την άνοδο προς το γυμνάσιο και το λύκειο σε παιδιά που δεν "τα παίρνουν τα γράμματα". Έτσι, τελειώνουν στρατιές ολόκληρες παιδιών που δεν ξερουν τίποτα, αλλά τα ίδια μαζί με τους γονείς τους νομίζουν οτι "ξέρουν γράμματα".

Έτσι αρχίζει η άλλη σιχαμένη ιστορία, της πίεσης δηλαδή των τοπικών πολιτικών "να διορίσουν το παιδί". Και έχουμε τα γνωστά στην Ελλάδα, σε διορίζω, με ψηφίζεις, σε προάγω, ψηφίζει και το σόι σου και πάει λέγοντας....

Και αυξήσανε και τον αριθμό των εισαγόμενων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με αποτέλεσμα στρατούς από ημιμαθείς πτυχιούχους μιας και το επίπεδο έχει πέσει τραγικά με τόσο άσχετο κόσμο στα έδρανα των πανεπιστημίων, με τη βοήθεια και των συνεχών καταλήψεων από χαβαλέδες. Και φυσικά και οι πτυχιούχοι δεν ξέρουν τίποτα άλλο από το να αιτούνται διορισμό σε καλύτερη θέση από τους άλλους της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης...

Μα τότε ποιοί θα κανουν τις δουλειές που σήμερα θεωρούνται παρακατιανές, τις χειρονακτικές δηλαδή;

Μα οι σύγχρονοι δούλοι. Οι μετανάστες δηλαδή, αφου σαν περιούσιος λαός πλέον, οινέες γενιές δεν ασχολούνται με τέτοιες. Ας είναι καλά τα χαρτζιλίκι του μπαμπά μέχρι τα περασμένα τριάντα, οι χιλιάδες καφετέριες και μπάρ, η χλιδή που προβάλλουν οι ξανθοπουτάνες και οι gay λελέδες από τις τηλεοράσεις και οι αμφιφυλόφιλες βίζιτες που έχουν γίνει τα πρότυπα της νεολαίας.

Κι εκείνοι που "παίρνανε τα γράμματα" κι άξιζε να είναι στα πανεπιστήμια και να δημιουργούνε γνώση και πλούτο και κουράζονται και διαβάζουν σαν μαθητές για να μπούν με το γιουρούσι μυριάδων, πάλι χαμενοι είναι, αφού δεν μαθαίνουν όσα πρέπει, με το χάος των πανεπιστημίων.

Έτσι έρχονται άλλα παιδιά απ' έξω, που στάθηκεν τυχερότερα και πήραν απρόσκοπτα "δυνατά χαρτιά " από καλά πανεπιστήμια που κυριαρχεί αξιοκρατία κι όχι χαβαλές φοιτητών κι εκπαιδευτικών και παίρνουν τις καλές θέσεις και το χρήμα. Και οι ντόπιοι πτυχιούχοι βγαίνουν στο περιθώριο σαν ολότελα άχρηστοι, αφού έχουν κλείσει και οι χειρονακτικές δουλειές από τους ξένους που κατακλύσανε τον τόπο και μαζεύουν τα μεροκάματα.

Και παρασυρμένοι στην απελπισία τους από το αδιέξοδο από ανεύθυνους κι ανέξοδους δημαγωγούς "επαναστάτες" ξεσηκώνονται και πετροβολούνε κατά πάντων...

Το τι θα γίνει τώρα, έτσι που τα κάνανε για χρόνια οι κυβερνήσεις και στην Παιδεία αλλα και στην Οικονομία, ούτε το γνωρίζουν, ούτε το προβλέπουν, ούτε φαίνεται να θέλουν να κάνουν κάτι να σώσουν ότι μπορούν...Απλώς παρακολουθούν!

Δεν υπάρχουν σχόλια: