Παρασκευή 30 Νοεμβρίου 2007

Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ ΝΟΣΕΙ. ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΟ ΜΥΣΤΙΚΟ...


Χρειαζόμαστε παιδεία φωτοδότρα, φιλοσοφημένη.

Είναι να γελά κανείς με την σημερινή εκπαιδευτική διαδικασία.
Μα αν θέλουμε σοβαρά και υπεύθυνα να φτιάξουμε ένα σωστό, ανθρωποκεντρικό και προοδευτικό σύστημα εκπαίδευσης, πρέπει να αφήσουμε κατά μέρος τους ρητορικούς πλατειασμούς τύπου Χριστόδουλου και συναφών σκοταδιστών και να θυμηθούμε ένα μεγάλο δάσκαλο του γένους των Ελλήνων, τον Αδαμάντιο Κοραή, που έγραψε το περίφημο εκείνο: «Το έθνος ημών το ταλαίπωρον χρήζει το ζήδωρον φως μιας ορθολογιστής παιδείας».

Πρέπει να σκύψουμε με επίγνωση και επιστημοσύνη στο μέγα αυτό θέμα, που δεν είναι μόνο εθνική επένδυση, είναι νομοτελειακά η ανέλιξη σε υψηλά επίπεδα, μορφωτικής και νοητικής στάθμης αυτού του λαού, που κάποτε είχε προγόνους φιλοσόφους.

Και είναι θλιβερό και ανήκουστο να βρισκόμαστε στην πρώτη θέση της αμορφωσιάς και ημιμάθειας από όλους τους εταίρους μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Σήμερα, οι όψιμοι «υπερασπιστές» κάνουν πως κόπτονται σπαραξικάρδια για το χάλι της παιδείας και θέλουν, τάχα, να διορθώσουν τα κακώς κείμενα. Αλλά ξεχνούν ή θέλουν να ξεχνούν ότι τα δύο τρίτα της καταβαράθρωσης του εκπαιδευτικού συστήματος οφείλεται στην παρουσία και την δράση τους. Και είναι αυτοί, που κυρίως βαρύνονται για την αμορφωσιά και προπάντων την ημιμάθεια, αυτού του άμοιρου λαού.
Και ξέρουν επίσης ότι ένα και μισό εκατομμύριο από τους ενήλικες Έλληνες είναι αναλφάβητοι.
Το σύστημα νοσεί σφόδρα, η πληγή είναι κακοφορμισμένη.
Η δημόσια εκπαίδευση είναι η χειρότερη, η πλέον υποβαθμισμένη. Τα παιδιά και οι έφηβοι, που ήδη μπαίνουν στο μεγάλο αλώνι του ανταγωνισμού, δε θα έχουν τα εφόδια, που πρέπει.
Θα ασφυκτιούν και είναι νομοτελειακά βέβαιο, ότι θα μείνουν οι ουραγοί, οι τελευταίοι, οι πάντα νικημένοι από την ανθρωποβόρα καπιταλιστική παγκοσμιοποίηση, πού όμως προσφέρει και ασύγκριτα πολλές ευκαιρίες ανάδειξης από όσες υπήρχαν στο παρελθόν.

Παιδεία σημαίνει φως, περισσότερο φως και προπάντων επίγνωση των μεγάλων αξιών του ουμανισμού στην πληρέστερη μορφή του. Και σήμερα επιπλέον σημαίνει και γνώση, κατανόηση και εξοικείωση με την χρήση των νέων τεχνολογιών που κυριαρχούν παντού σε όλους τους τομείς της ζωής μας.

Παιδεία σημαίνει φως, περισσότερο φως και προπάντων επίγνωση των μεγάλων αξιών του ουμανισμού στην πληρέστερη μορφή του. Και σήμερα επιπλέον σημαίνει και γνώση, κατανόηση και εξοικείωση με την χρήση των νέων τεχνολογιών που κυριαρχούν παντού σε όλους τους τομείς της ζωής μας.

Το θέμα Παιδεία είναι μεγίστης σημασίας, για την προκοπή, την ευημερία, τη μορφωτική καταξίωση ενός λαού. Όχι πρόχειρες, ανεδαφικές, αστόχαστες κινήσεις. Η μεταρρύθμιση πρέπει να γίνει από σοφούς και επαΐοντες.

Από ανθρώπους με απέραντη γνώση του αντικειμένου.
Από παιδαγωγούς υψηλής στάθμης και προπάντων από δόκτορες της φιλοσοφίας.
Οι πολιτικοί να μείνουν μακριά, απλώς να συντονίζουν τα επιμέρους ζητήματα. Και προπάντων, να τολμήσουν να δώσουν πολλά λεφτά για αυτό το μέγα εθνικό έργο, στα κατάλληλα χέρια όμως, όχι στις τυχάρπαστες συντεχνίες που λυμαίνονται σήμερα τον χώρο...


Έχουμε αυτή τη στιγμή 10 - 12 ΑΕΙ, περισσότερα ΤΕΙ , ΙΕΚ, ΤΕΕ, Λύκεια, μα τι βγάζουν; Ημιμαθείς πτυχιούχους!

Ασφαλώς δε φταίνε οι απόφοιτοι, αλλά η καθ' όλα πλημμελής εκπαίδευση, τα ανύπαρκτα ή ανεπαρκή προσόντα των «δασκάλων», η έλλειψη έρευνας, η πρόχειρη εμβάθυνση στο αντικείμενο που σπουδάζουν, και θα χειροτερέψει πολλαπλά η κατάσταση αν ποτέ εφαρμοστούν τα σκοταδιστικά αριστερίστικα πρότυπα που επικαλούνται οι δήθεν αγωνιζόμενοι κόπροι 35ρηδες «φοιτητές» .

Τα δε πτυχία κατάντησαν ένα ευτελές κουρελόχαρτο, ιδιαίτερα στις θεωρητικές σχολές.

Απόδειξη: Η μεγάλη κοσκινίστρα του ΑΣΕΠ αποδεικνύει, με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο, του λόγου το αληθές. Το 80% των εξεταζόμενων απορρίπτεται μετά πολλών επαίνων.

Θέλουμε, λοιπόν, παιδεία φωτοδότρα, φιλοσοφημένη καθ' όλα ορθολογιστική, προσαρμοσμένη στις ανάγκες μας σήμερα κι αύριο;

Μπορούμε και πρέπει να την κατακτήσουμε, μας αξίζει!

Να δίνει στους νέους γερά πνευματικά εφόδια να κρατηθούν στη ζωή. Και να τους βεβαιώνει ότι πίσω από τα σύννεφα υπάρχει πάντα ο ήλιος που λάμπει.

Και ότι η γνώση είναι η μόνη σωστή ελπιδοφόρα πραγματική καταξίωση του Homo Sappiens και ότι «το γνωσιολογικά σκέπτεσθαι» του Χέγκελ είναι η μόνη λύτρωση από τα σκοτάδια και τις προκαταλήψεις.

1 σχόλιο:

Θέμης Λαζαρίδης είπε...

Μπορείτε να δώσετε την πηγή για το ότι το 80% αποτυγχάνουν στον ΑΣΕΠ; Ευχαριστώ.