Δευτέρα 21 Σεπτεμβρίου 2009

ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΑΠΑΝΤΟΥΝ ΣΤΟ DEBATE MOY: ΣΤΕΛΙΟΣ ΝΙΚΗΦΟΡΑΚΗΣ...


Ο υποψήφιος βουλευτής Χανίων της Ν. Δ. Στέλιος Νικηφοράκης απαντά στο debate της "acanthus":

1.Μπορείς να μου πεις ειλικρινά ποια είναι σήμερα τα περιουσιακά σου στοιχεία;

Μένω με την οικογένεια μου σ' ένα σπίτι που νοικιάζω για περισσότερα από δέκα χρόνια, έχω ένα τζιπ εγώ και η γυναίκα μου ένα αυτοκίνητο 1400 κ.ε., λίγα αγροτεμάχια στο χωριό μου, την Επισκοπή Κισάμου, ενώ οι καταθέσεις μου στην τράπεζα είναι μηδενικές. Προνομιούχο, πάντως, δεν θα με έλεγα...

2.Αν εκλεγείς, θα εξουσιοδοτούσες έναν ψηφοφόρο σου ώστε στο τέλος της θητείας σου να ερευνήσει με κάθε νόμιμο τρόπο την τότε οικονομική σου κατάσταση;

Εξουσιοδοτώ, όχι στο τέλος της θητείας μου, αλλά από τώρα όποιον μου προτείνετε να ελέγξει τα οικονομικά μου.

3.Τι σου λένε οι μεγαλοεπιχειρηματίες όταν οι άλλοι δεν σας ακούνε;

Στα Χανιά μεγαλοεπιχειρηματίες; Δύσκολο... Πάντως όταν μιλώ με επιχειρηματίες μου εκφράζουν μόνον αγωνίες και προβληματισμούς για τις στρεβλώσεις της αγοράς. Άστε που κατά κανόνα πάντα είναι και άλλοι μπροστά.

4.Η αντίσταση στην διαπλοκή προϋποθέτει κόμματα αρχών. Και μέχρι στιγμής ούτε ο Κώστας Καραμανλής αλλά ούτε κι ο Γιώργος Παπανδρέου έχουν δείξει ότι θέλουν να κινηθούν προς αυτή την κατεύθυνση. Επιμένουν και οι δυο στην παλιά καλή συνταγή της οικογενειοκρατίας και της προσωπολατρίας. Αντί να σπάσουν το απόστημα από τη ρίζα το συντηρούν, με συνέπεια να θέτει τους όρους η διαπλοκή αντί να τους θέτουν οι ίδιοι.... Τι να τους κάνουμε λοιπόν;

Διαφωνώ εξ αρχής στην λογική σας. Κατ' αρχήν εγώ δεν υπηρετώ ένα κόμμα προσώπων, αλλά την μεγάλη φιλελεύθερη παράταξη των εθνικών επιλογών. Το μοντέλο των αρχηγικών κομμάτων έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί. Και τους αρχηγούς των κομμάτων, τους επιλέγουν τα μέλη τους. Η Νέα Δημοκρατία τα έβαλε με την διαπλοκή, έστω και αν λόγου χάρη η ΕΕ δεν δέχθηκε το νομοσχέδιο για τον «βασικό μέτοχο». Επομένως δεν με εκφράζουν η γενίκευση και οι αφορισμοί. Το «καμπανάκι» αυτό χτυπάει για το απέναντι κόμμα...

5.Ήσουνα και θα είσαι παρών στην πρώτη γραμμή λόγω θέσης, σε μια σειρά καθημερινών προβλημάτων των συμπατριωτών σου για επιβίωση και υπεράσπιση των κοινωνικοπολιτικών τους δικαιωμάτων;

Όσον αφορά εμένα τον ίδιο ως βουλευτή Χανίων της ΝΔ, ξεκαθάρισα ήδη από την απαρχή της πολιτικής μου σταδιοδρομίας ότι η ιεράρχησή μου είναι σταθερή και αδιαπραγμάτευτη. Χανιά και Κρήτη, Ελλάδα, Νέα Δημοκρατία. Η πορεία μου στο Ελληνικό Κοινοβούλιο για περισσότερα από πέντε χρόνια απέδειξε ότι το εννοούσα και δεν παρεξέκλινα της πορείας μου ακόμη και όταν χρειάστηκε να εναντιωθώ και στο ίδιο μου το κόμμα. Γι' αυτό και θεωρώ ότι σήμερα πλέον έχω το δικαίωμα να ζητήσω τον ένα σταυρό στις ερχόμενες εκλογές από τους Χανιώτες και τις Χανιώτισσες. Ένα σταυρό που θα μου δώσει την δύναμη να συνεχίσω το έργο μου, αντιμετωπίζοντας την τρέχουσα πολιτική και τα προβλήματα του τόπου μου με την κριτική ματιά του δημοσιογράφου που με συντροφεύει στην ζωή μου. Ποτέ δεν έλειψα από τα Χανιά και είμαι παρών σε όλες τις δίκαιες διεκδικήσεις τους. Είμαι αθεράπευτα Χανιώτης και Κρητικός και δεσμεύομαι αν μη τι άλλο ότι δεν θα σταματήσω ποτέ να κοιτάζω τους συμπολίτες μου στα μάτια.

6.Η οικονομία μας πάσχει πρωτίστως από μια παρατεταμένη απώλεια ανταγωνιστικότητας που εκδηλώνεται με το τρομακτικό έλλειμμα στο Ισοζύγιο Πληρωμών. Πώς μπορεί να αντιμετωπιστούν αυτά τα αδιέξοδα χωρίς να καταλήξουμε ούτε σε δημοσιονομικό εκφοβισμό που θα προκαλέσει κοινωνική ασφυξία, ούτε σε εκτροχιασμό δαπανών για να ικανοποιηθούν συσσωρευμένα αιτήματα οργανωμένων συντεχνιών ή μεμονωμένων πολιτών που μπορούν να πιέσουν;

Κυρίως, λέγοντας την αλήθεια στον ελληνικό λαό για την πραγματική κατάσταση της οικονομίας και τις θυσίες που απαιτούνται. Σε αυτές τις εκλογές οι Έλληνες θα επιλέξουμε εάν θα ακολουθήσουμε τον δρόμο της ειλικρίνειας και των μεταρρυθμίσεων που πρεσβεύουν η Νέα Δημοκρατία και ο Κώστας Καραμανλής ή το αδιέξοδο του λαϊκισμού, της ακατάσχετης παροχολογίας, των πολιτικών επιταγών δίχως αντίκρισμα και της πολιτικής «θολούρας» που επαγγέλλονται το ΠΑΣΟΚ και ο Γιώργος Παπανδρέου. Θεωρώ ότι στην δίνη της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, η χώρα δεν αντέχει πειράματα, αλαζονείες και ακόρεστη δίψα για την εξουσία. Σήμερα χρειάζεται να απελευθερωθούν οι υγιείς δυνάμεις της αγοράς. Να δώσουμε έμφαση στην ποιότητα, να εκσυγχρονίσουμε τις πρακτικές διαφήμισης και προώθησης των προϊόντων μας, να επικεντρωθούμε στην εξειδικευμένη αγορά. Ο στόχος αυτός θα επιτευχθεί με δράση κοινή, με ενεργοποίηση του ντόπιου καταναλωτή και ευαισθητοποίησή του σε ζητήματα ποιότητας προϊόντων και υπηρεσιών, με ορθολογισμό των τιμών και των παρεχόμενων υπηρεσιών, με εκσυγχρονισμό των δομών και προσανατολισμό σε νέους τομείς εμπορικής δραστηριότητας, πέραν των παραδοσιακών.

7.Στα πολιτικά γραφεία όλων των βουλευτών συνωστίζεται πάντα πολύς κόσμος, όχι μόνο προεκλογικά μα όλη τη βουλευτική περίοδο. Τι γυρεύουν όλοι αυτοί;

Γυρεύουν από το πλέον απλό μέχρι το πλέον πολύπλοκο. Το βαθύ κράτος που δημιούργησε το ΠΑΣΟΚ γέννησε και συντηρεί το πελατειακό σύστημα. Από την πλευρά μου προσπαθώ να υπερβώ τέτοιους περιορισμούς και να βοηθήσω εκεί που μπορώ, δίνοντας προτεραιότητα σε ανθρώπινα ζητήματα. Πάντως οι μόνοι που δεν φταίνε γι' αυτό το φαινόμενο είναι αυτοί που συνωστίζονται...

8.Πιστεύεις εσύ προσωπικά πως πρέπει σώνει και καλά να ικανοποιούνται όλοι όσοι προσέρχονται στο πολιτικά γραφεία;

Είμαι της άποψης ότι ο πολιτικός δεν κρατάει κάποιο μαγικό ραβδάκι. Χρέος του είναι όπου μπορεί να βοηθήσει τους συντοπίτες του, στα πλαίσια πάντα της λογικής και της νομιμότητας, να το πράττει και μάλιστα δίχως απαραίτητα να περιμένει ανταπόδοση. Αν μη τι άλλο πάντως, μπορώ μέχρι και σήμερα να κοιτάζω τους ψηφοφόρους μου και εν γένει τους Χανιώτες στα μάτια, λέγοντάς τους την αλήθεια και όταν δεν μπορώ να κάνω κάτι, το ξεκαθαρίζω εξ αρχής.


Στέλιος Γ. Νικηφοράκης

«Είμαστε κοντά, πάμε μακριά»

Δεν υπάρχουν σχόλια: