Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2009

COSCO, ΟΛΠ ΚΑΙ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ...


Το παρακάτω κείμενο κυκλοφορεί τις τελευταίες μέρες ως e-mail, από αποδέκτη σε αποδέκτη. Επειδή είναι εξαιρετικά καλογραμμένο και θεωρώντας ότι απηχεί τις απόψεις της συντριπτικής πλειονότητας των σκεπτόμενων αναγνωστών μου, αναδημοσιεύεται κι εδώ με κάποιο επιπλέον σχολιασμό στο τέλος, γιατί υπάρχουν κι άλλα πράγματα:

1. Γιατί σταδιακά θα φέρουν στη χώρα μας 4 δισ. ευρώ. Μέχρι τώρα οι σωστές ξένες επενδύσεις ήταν αυτές που έπαιρναν λεφτά από τη χώρα όχι που έδιναν.

2. Γιατί θα φτιάξουν υποδομές (που θα μας μείνουν) αξίας 350 εκατ. ευρώ. Δηλαδή να μας χαρίσουν υποδομές; Πού ξανακούστηκε; Εμείς δώρα δεν παίρνουμε. Είμαστε αδιάφθοροι...

3. Γιατί αυτοί οι Κινέζοι μας τα πρόσφεραν πριν από από τη διεθνή οικονομική κρίση. Και ενώ όταν ξέσπασε η κρίση όλοι οι επενδυτές διεθνώς αναίρεσαν τα προσυμφωνημένα μειώνοντας κατά πολύ τις προσφορές τους, ο πρόεδρος της Κίνας, κ. Hu Jintao, είχε το θράσος να μη μειώσει την προσφορά του και να έρθει και ο ίδιος στην Ελλάδα για την υπογραφή.

4. Γιατί για τα παραπάνω δεν τους πουλάμε τίποτα (ούτε κυριαρχικά δικαιώματα, ούτε στρατηγικό τομέα, ούτε εκατοστό ελληνικής γης) παρά μόνο τους νοικιάζουμε τη ΜΙΑ μόνο προβλήτα των containers. Την άλλη θα τη δουλεύουμε εμείς οι Έλληνες.
5. Γιατί έτσι θα φανεί ότι η μία προβλήτα που θα δουλεύουν οι Κινέζοι θα τρέχει, ενώ η άλλη που θα δουλεύουμε εμείς θα...κάθεται.

6. Γιατί έτσι θα φανεί η απόδοση (και η διαφορά) των Ελλήνων εργαζομένων κάτω από την ελληνική κρατική διοίκηση και των Ελλήνων εργαζομένων κάτω από την κινεζική διοίκηση (για την ίδια ακριβώς δουλειά).

7. Γιατί πλήττονται 400 εργαζόμενοι του ΟΛΠ που σήμερα τη βγάζουν δεν τη βγάζουν με 80 χιλιάδες ευρώ τον χρόνο νόμιμα (και με άλλα τόσα και περισσότερα μέσω ιδιωτικών εταιριών).

8. Γιατί έτσι θα φανεί ότι το κόστος λειτουργίας της κινεζικής προβλήτας θα είναι πολύ μικρότερο από το κόστος λειτουργίας της ελληνικής.

9. Γιατί υπάρχει κίνδυνος να φανούν σύντομα τα αποτελέσματα και έτσι να μας βάλουν όλους να δουλεύουμε για να πληρωνόμαστε και όχι όπως τώρα να πληρωνόμαστε χωρίς να δουλεύουμε.

10. Γιατί του Έλληνα ο τράχηλος ζυγό δεν υποφέρει. Φυσικά εννοούμε ζυγό...δουλειάς.

11. Γιατί υπάρχει ο πολύ μεγάλος κίνδυνος να γίνει ο Πειραιάς το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου. Και φυσικά το μεγαλύτερο λιμάνι θα έχει και περισσότερη δουλειά. Μακριά από εμάς!

12. Και γιατί τέλος κ. Κατσέλη, αν δεν διώξουμε τους Κινέζους υπάρχει περίπτωση να έρθουν και άλλοι ξένοι επενδυτές στην Ελλάδα να δώσουν τα λεφτά τους κι έτσι να αυξηθεί η πραγματική απασχόληση (δουλειά δηλαδή!) και η χώρα μας να κινδυνέψει να θεωρηθεί καλύτερος τόπος για επενδύσεις από την Ουγκάντα και τη Ζιμπάμπουε.
Γι' αυτό ας πάνε πίσω στην πατρίδα τους οι άνθρωποι της COSCO και να μας αφήσουν ήσυχους και βολεμένους στη μιζέρια μας...

************************************************************************

Το λιμάνι ή τα χάλια μας ή τα χάλια του λιμανιού είναι η σημερινή κατάσταση του αυριανού αδιεξόδου της χώρας όπου κυριαρχεί η λογική ότι θέλω κάνω...

Άσε που ελοχεύει ο κίνδυνος αν έρθουν τελικά να έχουν οι Κινέζοι παράλογες απαιτήσεις, όπως να πληρώνουν υπερωρίες πραγματικές και όχι πλασματικές ή να καταβάλουν μισθό για όσες ώρες έχει κάποιος απασχοληθεί...

Παραδοσιακά, τα τελευταία 20 χρόνια στο ΣΕΜΠΟ, το κερδοφόρο κομμάτι του λιμανιού, λειτουργούσαν δύο μαφίες:

Η Ελληνική με κύριους εκπροσώπους «τα Μανιάτικα» και η Ναπολιτάνικη της ιταλο-ελβετικής MSC.

Η MSC είχε αποσπάσει μια συμφωνία μαμούθ από την τελευταία κυβέρνηση Αντρέα Παπανδρέου να μεταφέρει μέσω Πειραιά τον κύριο φόρτο των containers που διακινούσαν τα καράβια της προς την Ευρώπη (transhipment cargo στην επίσημη ορολογία, χρήση του ΣΕΜΠΟ σαν λιμανιού hub) διακινώντας 1,1εκ containers από τα 1,6 που περνάνε κάθε χρόνο από τον Πειραιά.

Στην συμφωνία είχαν προσχωρήσει και οι παράγοντες «Μανιάτικα», ο σκληρός πυρήνας δηλαδή της ΝΔ στην Β Πειραιά που εκλέγει 3 βουλευτές της αλλά και 1-2 Πασοκους, με ισχυρούς δεσμούς και στο Εργατικό Κέντρο, παίρνοντας μέρος της διακινούμενης πίτας.

Τι είναι η πίτα: Από την μια η παράνομη αλλαγή της προέλευσης προϊόντων. Κινέζικα ή ινδικά προϊόντα ανα-βαπτίζονται ευρωπαϊκής προστιθέμενης αξίας και αποκτούν έτσι πιστοποιητικά CE. Σε αντάλλαγμα, μέρος από το σύνολο των εμπορευμάτων που διακινούνται εκεί, η ελληνική μαφία τα κρατούσε για αντιπαροχή διοχετεύοντάς τα στην μαύρη αγορά (τα φτηνά πέτσινα και τα τζάμπα ηλεκτρονικά που βρίσκει κανείς σχεδόν παντού).

Η ΝΔ ήρθε σε συμφωνία με τους Κινέζους να κάνει επίσημα η Ελλάδα αυτή την «μεταγραφή» προϊόντων στον Πειραιά και την Θεσσαλονίκη με τις μίζες «κεντρικά», η MSC αντέδρασε μεταφέροντας την μπίζνα στο απόλυτα ελεγχόμενο από την ναπολιτάνικη μαφία λιμάνι Joya Tauro στην Μεσσήνα, και κλείστηκε η συμφωνία από τον Καραμανλή στο ταξίδι του στην Κίνα.

Η αντίδραση στην σημερινή συμφωνία με την COSCO έχει την ρίζα της στο ότι τα Μανιάτικά δεν τα έχουν βρει ακόμα με τους Κινέζουν για να συνεχιστεί η μπίζνα. Η προβλήτα νο1 που παραμένει υπό κρατικό έλεγχο είναι μικρή και πιάνουν ελάχιστα πλοία.

Φυσικά ανάμεσα στους εργαζόμενους του ΟΛΠ υπάρχουν και υγιείς δυνάμεις, κυρίως διοικητικοί εργαζόμενοι, αλλά δυστυχώς δεν έχουν έλεγχο σε τίποτα.

Επειδή το θέμα έχει βάθος αμέτρητο, σχετίζεται και με τις αλλαγές χρήσης γης από τα λιπάσματα μέχρι και το Πέραμα για να μεταφερθεί το εφοπλιστικού lobby του Αγγλικού city δημιουργώντας μια επιχειρηματική πολιτεία γραφείων κατά το πρότυπο των docklands (project που συντονίζει η Εθνική Τράπεζα), το θέμα λιμάνια, ή για να το πούμε σωστά το θέμα της παραδοσιακής έλλειψης λιμενικής πολιτικής από το Ελληνικό κράτος, θα απασχολήσει πολύ κόσμο και για πολύ καιρό.

Πέρα από τα καλυμμένα κλαψουρίσματα των λιμενεργατών, οι Κινέζοι και οι λοιποί τη δουλειά τους κάνουν και το συμφέρον τους κοιτούν...

Δεν υπάρχουν σχόλια: