ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΜΟΥ ΒΗΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ. ΟΤΙ ΜΕ ΑΦΟΡΑ / ΣΥΓΚΙΝΕΙ /ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΕΙ / ΑΡΕΣΕΙ / ΠΕΙΡΑΖΕΙ. ΧΩΡΙΣ ΦΟΒΟ
Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2009
ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΟ ΚΡΙΣΗΣ...
Real life entertainment, talent shows, ψυχαγωγικά παιχνίδια...Η μετάλλαξη των πάλαι ποτέ reality shows.
Που μπήκαν εδώ και χρόνια με φόρα στα τηλεοπτικό μας πράγματα, αφού είχαν να επιδείξουν θεαματικές επιτυχίες ως προς τον σκοπό τους στο εξωτερικό, όπου και δημιουργήθηκαν...
Ώσπου μετά την κατά κόρον προβολή τους αλά Ελληνικά η συγκεκριμένη έννοια έγινε συνώνυμη της έλλειψης ποιότητας και της εκμετάλλευσης της ανθρώπινης προσωπικότητας. Τα ριάλιτι προγράμματα έχουν περίοπτη θέση στο τηλεοπτικό μας μέσο, αλλά μην τολμήσει κανείς σήμερα να τα αποκαλέσει με το πραγματικό τους όνομα - «είναι λάθος» θα πουν τα κανάλια...
Ο «Αγρότης μόνος ψάχνει» και το «Για λογαριασμό σας» δηλώνονται από τον Alpha ως real life πρόγραμμα, το «Κάτι ψήνεται» και το «Love bites» είναι ψυχαγωγικά παιχνίδια, το «Next top model» και το «X-Factor» είναι για τον ΑΝΤ1 talent shows, ενώ το άλλοθι μαζικής προβολής αυτών των φτηνών ριάλιτι κυρίως τη φετινή σεζόν, είναι η συνεχιζόμενη οικονομική κρίση.
Σε αυτή τη δυσμενή για την οικονομία περίοδο το ζητούμενο είναι προφανές: παραγωγή και μετάδοση φτηνών από άποψη κόστους προγραμμάτων τα οποία υπόσχονται μια καλή τηλεθέαση στους τηλεοπτικούς σταθμούς.
Είναι πιο φτηνό να στηθεί ένα τέτοιου είδους πρόγραμμα από τη δημιουργία μιας καλής τηλεοπτικής σειράς. Πόσο μάλλον την δημιουργία μιας ταινίας με πολύ ψηλότερη προστιθέμενη αξία και διάρκεια ζωής...
Και σαφώς πιο πιθανό να συγκεντρώσει υψηλότερα ποσοστά τηλεθέασης το (δήθεν αυθόρμητο) κλάμα, η διένεξη μεταξύ των συμμετεχόντων, το ξεκατίνιασμα γενικώς.
Επιπλέον η ίντριγκα επιτρέπει την αναπαραγωγή αυτών των προγραμμάτων από τις πρωινές, μεσημεριανές, απογευματινές και όποιες άλλες εκ πομπές κουτσομπολιού, γεμίζοντας δωρεάν ώρες προγράμματος με τις απαραίτητες διαφημίσεις για τα κανάλια.
Τα φετινά ριάλιτι της οικονομικής κρίσης θα έπρεπε να μετονομαστούν σε ριάλιτι νευρικής κρίσης, διότι μάλλον προς τα εκεί οδηγούν τους παίκτες τους και μαζί και τους τηλεθεατές.
Τους ωθούν στα άκρα, προσπαθούν απεγνωσμένα να εξωτερικεύσουν τα πιο εκρηκτικά τους συναισθήματα και τουςεκθέτουν σε σημείο γελοιότητας, πολλές φορές μάλιστα με τέτοιο τρόπο ώστε ο τηλεθεατής να κρίνει αρνητικά τον κάθε διαγωνιζόμενο - παίκτη επειδή "τα 'θελε και τα 'παθε, αφού βγήκε στην τηλεόραση"...
Καθιστούν τους παίκτες καρικατούρες μιας υποβαθμισμένης τηλεοπτικής πραγματικότητας και τους τηλεθεατές υπεύθυνους για τη διαιώνιση αυτού του τηλεοπτικού διασυρμού, ο οποίος, όπως όλα δείχνουν, δεν θα πάψει να υφίσταται και να αποτελεί την πιο συμφέρουσα λύση για τα αφεντικά της τηλεόρασης.
Ίσως (αφού τα συνηθίσουν και τα στηρίξουν οι τηλεθεατές, που οι περισσότεροι ούτε επιλογές ούτε καμιά αντίσταση διαθέτουν) κι όταν η οικονομική κρίση αποτελέσει μακρινό παρελθόν.
Αφού η συνταγή δουλεύει έτσι κι αλλιώς...
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου