Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου 2009

ΠΟΛΙΤΙΚΟ MARKETING...


Πολλές οι ομοιότητες μιας προεκλογικής εκστρατείας ενός υποψήφιου ή κόμματος και των τεχνικών Marketing που χρησιμοποιούνται για την πώληση οποιουδήποτε καταναλωτικού προϊόντος.

Με παγίδες έξυπνα στημένες, μα ανεπαρκείς για έναν σκεπτόμενο πολίτη ή αγοραστή που ξέρει από πωλήσεις (το μόνο πράγμα που οφείλουν να ξέρουν όλοι, όποιος δεν ξέρει να πουλά δεν πετυχαίνει στη ζωή κι όλοι κάθε μέρα πουλάμε στους άλλους τον εαυτό μας)..

Μπαίνεις σε ένα μαγαζί για να αγοράσεις κάτι, πχ. ένα air-condition.

Εάν σου πεί ο μαγαζάτορας ότι αυτό το air-condition έχει αυτά τα πλεονεκτήματα και αυτά τα μειονεκτήματα, ξέρεις ότι νοιάζεται για σένα, τον πελάτη του.
Δεν στα ωραιοποιεί, σου τα περιγράφει και αφήνει εσένα να αποφασίσεις.

Σε βάζει να σκεφτείς δηλαδή...

Στην ουσία δεν υπάρχει πωλητής, ο μαγαζάτορας αυτός είναι σύμβουλος, γιατί δίνει σε εσένα την ευθύνη της επιλογής.

Πρόκειται για σωστό επαγγελματία που νοιάζεται για την αξιοπιστία του προς στον πελάτη που πρέπει να μείνει ευχαριστημένος.

Μπαίνοντας σε ένα άλλο μαγαζί που ο φλύαρος πωλητής σου λέει τί φανταστικό μηχάνημα, η τελευταία λέξη της τεχνολογίας, το έχουν πάρει πολλοί άλλοι πελάτες μου, κλπ.

Εσύ αμέσως νοιώθεις οτι ο πωλητής τούτος έχει κάτι να κρύψει κι ίσως πολύ σοβαρό, για το προϊόν του. Γιατί;

Για έναν πολύ απλό λόγο, γνωστό σε όσους νιώθουν βέβαια, όχι στο πόπολο: Εάν ήταν τόσο καλό το air-condition θα χρειαζότανε τόσο μεγάλη προσπάθεια από τον πωλητή; Θα χρειαζότανε το ατέλειωτο μπλα-μπλα, ενδεχομένως διανθισμένο με ένα σωρό ψέματα ή υπερβολές;

Ένα καλό κι αξιόπιστο προϊόν θα πουλούσε σχεδόν μόνο του...

Εσύ, σαν πελάτης, δεν ξέρεις ΓΙΑΤΙ τα ωραιοποιεί τόσο πολύ ο πωλητής αλλά ΞΕΡΕΙΣ οτι δεν είναι ειλικρινής κι ευθύς απέναντι σου. Καταλαβαίνεις ότι κάτι δεν πάει καλά με αυτό το μηχάνημα.

Είτε είναι παλιό μοντέλο και δεν έχει ανταλλακτικά, είτε κάνει θόρυβο το βράδυ, είτε καίει πολύ ρεύμα, είτε είναι αναξιόπιστο, ποιό ακριβώς είναι το πρόβλημα δεν το ξέρεις.

ΞΕΡΕΙΣ ΟΜΩΣ ΟΤΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΚΑΤΙ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΚΑΛΑ.

Επίσης ξέρεις ότι μετά την απομάκρυνση από το ταμείο ουδέν λάθος αναγνωρίζεται. Βάλε τώρα εσύ τα παραπάνω στην πολιτική ζωή μας, με μια απλή αναγωγή και τις δικές σου σκέψεις και συμπεράσματα:

Εμείς είμαστε οι πελάτες.

Τα ιδιωτικά κανάλια και οι εφημερίδες πανελλαδικές και τοπικές είναι ο πωλητής.

Το εμπόρευμα είναι ο πολιτικός αρχηγός ή ο κάθε υποψήφιος ξεχωριστά.

Οι δημοσκοπήσεις (αληθινές ή φτιαχτές) είναι πόσοι άλλοι πελάτες αγοράζουν το μηχάνημα.

Η πολιτική αξιοπιστία είναι η τεχνική εξυπηρέτηση.

Όπως παραπάνω βλέποντας όλη την προεκλογική περίοδο με ποιο τρόπο προωθείται ο κάθε υποψήφιος ή κόμμα, καταλαβαίνω περίπου πως θα είναι και στη συνέχεια, αφού τον πάρω και τον φορτωθώ για μερικά χρόνια.

Κι αν έχει και manual instructions (το βιογραφικό του, το ποιόν του, τι λένε για δαύτον, τι έχει καταφέρει πριν πολιτευτεί, κ.ά.), ακόμη καλύτερα!

Μόνο ένα πράγμα χρειάζεται να σκεφτώ για ν' αποφασίσω τι θα επιλέξω:

ΘΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΩ ΕΓΩ ΓΙΑ ΜΕΝΑ ή ΘΑ ΑΦΗΣΩ Ν' ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ Ο ΠΩΛΗΤΗΣ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ας αποφασίσουμε συνετά για την ζωή μας, τους άλλους (που ίσως ξεβολευτούν από τα κεκτημένα και λοιπόν;) και το μέλλον της χώρας.

Σε τελική ανάλυση, είναι πολύ πιο σημαντική από το air-condition του παραδείγματος...

Δεν υπάρχουν σχόλια: