Τρίτη 16 Δεκεμβρίου 2008

ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ...


Οι ψηφιακές πλατφόρμες επικοινωνίας (Internet, web TV, blogging, online video's, μηχανές αναζήτησης, social networks, ακόμη και διαδραστικά παιχνίδια με πολλούς παίκτες) που παρουσιάζουν αλματώδη ανάπτυξη, διακρίνονται ακόμη από ωριμότητα και υψηλή δημιουργικότητα, γεγονός που τις καθιστά σημαντικές για τη δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές...

Ψηφιακούς καταναλωτές, που σε μια εποχή που το μέσον δεν είναι πάντοτε το μήνυμα, αυτοί παύουν να είναι παθητικοί. Αντιθέτως αλληλεπιδρούν με το περιβάλλον τους, έχουν φωνή που την εκφράζουν ελεύθερα με κάθε τρόπο, μέσα από πλήθος διαθέσιμων "καναλιών".

Είναι εκπαιδευμένοι, επικοινωνιακοί και κυρίως δεν αποδέχονται να τους βλέπουν και να τους αντιμετωπίζουν σαν άβουλους καταναλωτές υπηρεσιών και προϊόντων.
Από την άλλη πλευρά τα ψηφιακά κανάλια επικοινωνίας, του παρέχουν μια σειρά χρηστικών, προσωποποιημένων υπηρεσιών, που του δίνουν την ευκαιρία και την δυνατότητα να εμπλακεί περισσότερο, με δική του όμως την ευθύνη της επιλογής.

Οι αριθμοί είναι αποκαλυπτικοί:
  • Ξεπέρασαν το 1 δισ οι συνδέσεις σε παρόχους Internet σ' όλο τον κόσμο...
    Περισσότεροι από 250 εκατομμύρια χρήστες βρίσκονται σήμερα σε social networks...
  • Κάθε μια μέρα ανεβαίνουν στο YouTube τόσα video's όλων των ειδών και θεμάτων, που για να τα δει όλα κάποιος θα χρειαστεί έναν ολόκληρο χρόνο...
  • 500 εκατομμύρια video's από αυτά, αναπαράγονται καθημερινά στο YouTube από χρήστες που τ' αναζητούν...
  • Στατιστικά, κάθε 1 δευτερόλεπτο δημιουργείται κάπου στον κόσμο ένα καινούριο blog...

Είναι εμφανείς οι δυνατότητες και οι απαιτήσεις που αναδύονται από τα νέα ψηφιακά αυτά κανάλια, στο καθένα ξεχωριστά ή σε ένα δημιουργικό συνδυασμό μεταξύ των, στο τομέα της επικοινωνίας επιχειρήσεων - ψηφιακών καταναλωτών...

Για αυτό είναι ιδιαίτερα θετικές οι προβλέψεις σχετικά με την αύξηση της διαφημιστικής δαπάνης στο διαδίκτυο, αλλά και της μελλοντικής παραιτέρω ανάπτυξης των ίδιων των διαδραστικών μέσων.

Μια επιχείρηση δεν μπορεί να περιμένει σημαντικά οφέλη σε βάθος χρόνου, χωρίς να έχει επενδύσει αρκετά και στην ταυτόχρονη ψηφιακή online παρουσία της...Ένας ουσιώδης λόγος είναι πχ πως το ενδιαφέρον ενός συνειδητού καταναλωτή για τα προϊόντα μιας εταιρίας, μπορεί να προσδιοριστεί από τις διαδικτυακές του αναζητήσεις...

Η υπάρχουσα οικονομική κρίση όχι μόνο δεν πρόκειται να επηρεάσει αρνητικά τα ψηφιακά κανάλια επικοινωνίας που λειτουργούν με αρχή την μείωση του κόστους, μα τώρα είναι η αποφασιστική στιγμή για ανοδικές τάσεις για την εξέλιξη και την διάδοση τους.

Ωστόσω η πλήρης αξιοποίηση τους απαιτεί μεγαλύτερη εξοικείωση όλων των παραγόντων της αγοράς (χρήστες, διαφημιστές, διαφημιζόμενοι) μ' αυτά, πράγμα που γίνεται με ταχείς ρυθμούς...

Δεν υπάρχουν σχόλια: